Miris och Nürnbergs sjukhus samarbetar för kortare neonatalvårdstid med individualiserad berikning

I ett banbrytande samarbete med neonatalvårdsavdelningen vid Nürnbergs sjukhus i Tyskland har Miris tagit fram en informativ film som skildrar avdelningens framgångsrika arbete med individualiserad berikning med Miris HMA®. Filmen, guidad av Professor Dr. Christoph Fusch och hans team, tar tittaren genom processen och delar kliniska resultat som inkluderar en imponerande minskning av vårdtiden för patienterna.

Professor Dr. Christoph Fusch, en framstående expert inom individualiserad berikning och neonatal nutrition, är entusiastisk över metoden och delar med sig av sin expertis internationellt. Tillsammans med Miris har han producerat en film som ger insikt i hur implementeringen av individualiserad berikning har påverkat avdelningen positivt, vilket resulterar i en genomsnittlig vårdtid som är två veckor kortare än jämförbara diagnosrelaterade grupper i Tyskland.

Filmen syftar till att hjälpa kliniker förstå implementeringsprocessen på en neonatalvårdsavdelning och framhäva de kliniska fördelar som kan förväntas. Den kommer att användas i marknadsföring och utbildning både av Miris och sjukhuset.

Tittarna får en djupgående genomgång av hela processen för individualiserad berikning, från mjölkinsamling till att den ges till barnet. Prof. Fusch och Dr. Rochow delar sina erfarenheter, inklusive förbättrad kognitiv utveckling, tillväxt, temperaturreglering, hemgång och föräldrarfred. Prof. Fusch framhäver även kostnadsbesparingarna genom den kortare vårdtiden.

”Det är uppenbart hur mycket variation det finns i bröstmjölkens näringsinnehåll. Det var en av de största motiveringarna för att implementera individualiserad berikning. Nu är det en väletablerad process på avdelningen som ingen skulle ifrågasätta,” säger Prof. Dr. Christoph Fusch och betonar den betydande minskningen av vårdtiden.

Marie Ekholm, säljchef på Miris, poängterar vikten av att globalt sprida resultaten av samarbetet och hur filmen stärker Miris budskap. ”Kortare vårdtid är en stor kostnadsbesparing för sjukhusen och är ett starkt säljargument. Att ha detta dokumenterat är en milstolpe för Miris,” säger hon och tillägger att det är särskilt hjärtevärmande att veta att Miris bidrar till att minska oron för föräldrar och korta tiden till att barnen får återvända hem från neonatalvårdsavdelningen.